Dark Souls PC

Æsoteric Positron

The universe doesn't care lol.
Joined
Apr 8, 2018
Messages
313
See, I can't do away with the mod.

I played long time without the mod and kept losing the souls.

For me, if I loose souls at point A, there is no guarantee that in next run I would even reach that place to retrieve them.

So, yeah, can't lose that. Apart from 'that' mod, its all hard work.
I too faced the same issue. Funk it! I still face the same issue :-} .See one thing I learnt was soul farming , whenever I needed some souls and needed 2 upgrade I revisited a old area 2 ensure I wasn't killed and I got all the souls I wanted.
I know this strategy is looked down by many elitist but that's what works for me and it may be even a intended game mechanic for all I know.............
 

Desmond David

Destroy Erase Improve
Staff member
Admin
Joined
Apr 9, 2005
Messages
7,495
Would DS multiplay be still active after 1 year? I really wanna jump online tho I dunno it would be worth it @ this time.............
You can also try to PvP in the arena after you beat Artorias in the DLC. Multiplayer is still active because Dark Souls was remastered so it prolonged it's life a bit.
 

rhitwick

Democracy is a myth
Joined
Apr 20, 2004
Messages
3,131
Mistakenly killed " Griggs of Vinheim" after rescuing him in Lower Undead Burg.

What impact on game?

(was breaking the barrels and the tip scratched him. Started attacking me, had to kill)
 

Desmond David

Destroy Erase Improve
Staff member
Admin
Joined
Apr 9, 2005
Messages
7,495
If you had instead run away, you could have tried getting (buying) absolution from Oswald of Carim. After that any hostile NPCs become non-hostile again.

Also, remember that instead of attacking barrels, you can roll into them to break them.

As for the impact on the game (I have never killed him myself) I think he won't go to Firelink shrine and thus you can't buy his spells. You will only be missing out if you are a spell caster, otherwise no impact. Later on, you'll meet Big Hat Logan who is Grigg's master and he will also sell spells, though I am not sure if he sells the same spells or not.
 

rhitwick

Democracy is a myth
Joined
Apr 20, 2004
Messages
3,131
I hate blighttown!

That area is fcking hell! Hope I never need to go back there.
 

Desmond David

Destroy Erase Improve
Staff member
Admin
Joined
Apr 9, 2005
Messages
7,495
I hate blighttown!

That area is fcking hell! Hope I never need to go back there.
Every one hates Blight town, you are not alone. However, once you beat Quelaag there is little reason to come back.

The only reasons to return that I can think of is:
- Siegmeyer of Catarina's questline.
- To talk to Quelana.
- Farm green titanites from the slugs.
- Going to the Great Hollow and then to Ash Lake (also part of Siegmeyer's questline).

Edit: Get the rusted iron ring to move quickly in the swamp at the bottom of blight town.
 

Æsoteric Positron

The universe doesn't care lol.
Joined
Apr 8, 2018
Messages
313
@rhitwick I think I have a suggestion for u. Instead of using the ring mod, you can instead just save ur savegame in another location, and recopy the savegame location in "documents/NBGI". This would load up the earlier save, with the old amount of sould. Doing that would -:

a. Provide u a more legit way to play the game, and remove the chances of savegame corruption.
b. U will make backup of ur savegames which is absolutely important.
c. Force you to not cheat in the game that much as you will have to reload the game to regain old amount of souls. It would prevent cheating without a reason, and you will have to provide a good reason of reloading the save (to urself),

tl:dr Instead of using the ring mod, instead use the idea of save scrubbing to ur advantage, imo it would be a better experience.
 

rhitwick

Democracy is a myth
Joined
Apr 20, 2004
Messages
3,131
In Darkroot garden somehow managed to talk to Albina and got into their covenant.
Shiva did not sell me anything not even got option to look into his wares!!!
 

Æsoteric Positron

The universe doesn't care lol.
Joined
Apr 8, 2018
Messages
313
In Darkroot garden somehow managed to talk to Albina and got into their covenant.
Shiva did not sell me anything not even got option to look into his wares!!!
The option will be available in the darkroot garden. The forest covenent is one of the most useful one, at least it was for me.
 
Top